Návod, ako si poradiť s nevyžiadanými marketingovými hovormi
Vedeli ste, že spolu s prijatím nového zákona o elektronických komunikáciách č. 452/2021 Z.z. máte možnosť zaregistrovať svoje telefónne číslo do novovytvoreného zoznamu na webovej stránke prevádzkovanej Úradom pre reguláciu elektronických komunikácii a poštovných služieb s cieľom vyhnúť sa nevyžiadaným marketingovým hovorom?
Na stránke http://nevyziadanevolania.sk si jednoducho zaregistrujete telefónne číslo, na ktoré si nežiadate byť kontaktovaní a vyberiete si oblasti marketingu, z ktorých pôsobnosti Vás firmy nebudú kontaktovať. Vaše telefónne číslo sa bude nachádzať v zozname čísel, na ktoré vám budú mať obchodníci zakázané volať.
Návod v 5tich krokoch:
- 1. Otvorte stránku http://nevyziadanevolania.sk
- 2. Kliknite na Vstúpiť ako účastník
- 3. Zadajte svoje telefónne číslo, ktoré musíte mať pri sebe a potvrďte Zaregistrovať
- 4. Uskutočnite hovor na uvedené automatizované telefónne číslo na potvrdenie, že ste to vy
- 5. Po uskutočnení hovoru zvoľte možnosť Potvrdiť
- 6. Vyberte oblasti marketingu, pre ktoré si žiadate zamedziť marketingové volania
Osoba vykonávajúca priamy marketing má povinnosť skúmať, či sa uvedené telefónne číslo nenachádza v zozname na webovom sídle úradu.
Z uvedeného zákazu existuje niekoľko výnimiek, napríklad ak ste v zmluvnom vzťahu s konkrétnym subjektom vykonávajúcim priamy marketing, vopred vyžiadaná komunikácia (napr. ponuka e-shopu s podobným tovarom a službami, ktoré ste si u nich predtým objednávali).
Dohľad nad dodržiavaním zákonných povinností subjektov priameho marketingu vykonáva Úrad pre reguláciu elektronických komunikácii a poštových služieb. Každý, kto sa domnieva, že došlo k porušeniu jeho právo chránených záujmov subjektom priameho marketingu, sa môže obrátiť na uvedený úrad.
V prípade potreby zodpovedania dodatočných otázok a v náročnejších prípadoch Vám rád pomôže náš tím odborníkov pod vedením JUDr. Barbory Koncovej, LL.M.